Το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης



Το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης πρωτολειτούργησε το 1934-35 με πρώτο Επόπτη του Σχολείου τον μεγάλο Έλληνα παιδαγωγό Αλέξανδρο Δελμούζο και Διευθυντή του τον επίσης σπουδαίο Έλληνα επιστήμονα Βασίλειο Τατάκη. Από τότε πέρασαν και άφησαν ανεξίτηλο το πέρασμά τους μεγάλοι δάσκαλοι και πνευματικοί άνθρωποι. Ο Γιώργος Θέμελης, ο Ιωάννης Ξηροτύρης, ο Πολύκλειτος Ρέγκος, ο Σαράντος Παυλέας, ο Κωνσταντίνος Μπότσογλου, ο Νίκος Παραλής είναι μόνο μερικές περιπτώσεις σημαντικών πνευματικών ανθρώπων.
Το Πειραματικό Σχολείο είχε την τύχη να στεγαστεί σε οίκημα που σχεδιάστηκε με τη φροντίδα και την αισθητική του μεγάλου αρχιτέκτονα Δημήτρη Πικιώνη, οίκημα που ακόμη και σήμερα αποτελεί κόσμημα για την Πόλη μας.
Σήμερα το Πειραματικό Σχολείο, όντας πλέον και Πρότυπο, αναζητεί έναν νέο δρόμο που αποτελεί όμως συνέχεια της σπουδαίας του παράδοσης.

Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2012

Χριστουγεννιάτικες ευχές από τον Όμιλο Θεάτρου

Ευχές από τον όμιλο Θεάτρου του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.


Χριστουγεννιάτικη κάρτα Βικτωριανής εποχής.

Την Τετάρτη, στις 19-12-2012, o Όμιλος Θεάτρου του Σχολείου μας βιντεοσκόπησε στην Αίθουσα Τελετών ευχές για τα Χριστούγεννα και το Νέο Έτος.

Δείτε και ακούστε τις ευχές μας στο παρακάτω βιντεάκι.


Οι ευχές μας για το Νέο Έτος:  
Υγεία και ευημερία για όλους, ειρήνη σ' όλον τον κόσμο, πίστη και δύναμη, κατανόηση και αποδοχή του διαφορετικού, φιλία και συντροφικότητα, δικαιοσύνη και αξιοκρατία,  ελπίδα και αισιοδοξία, όνειρα μαγικά και συναρπαστικά, δυνατές συγκινήσεις, ευχάριστες εκπλήξεις, πολλά χαμόγελα και χαρούμενες στιγμές, νέες γνώσεις και εμπειρίες, γαλήνη και ισορροπία στην προσωπική αλλά και την κοινωνική ζωή, ίσες ευκαιρίες για καλύτερη ζωή σε όλους, αγάπη και εμπιστοσύνη, κοινωνική αλληλεγγύη, μικρές ευτυχισμένες στιγμές που θα μοιράζονται μ' αγαπημένα πρόσωπα!

Χριστουγεννιάτικη κάρτα Βικτωριανής εποχής.

    Στη συνέχεια, αυτοσχεδιάσαμε μία χριστουγεννιάτικη ιστορία, προσπαθώντας να στείλουμε  μήνυμα αγάπης και ελπίδας.Τις τελευταίες εβδομάδες ο όμιλος θεάτρου είχε εργασθεί με ασκήσεις αυτοσχεδιασμού ομαδικών ιστοριών. Η άσκηση αυτοσχεδιασμού μίας ομαδικής  ιστορίας έχει ως σκοπό να βοηθήσει τα μέλη της ομάδας να αναπτύξουν την ικανότητα σύνθεσης και παραγωγής θεατρικού κειμένου, την καλλιέργεια προφορικότητας του λόγου- απαραίτητη ικανότητα για  το θέατρο-, τη συγκέντρωση προσοχής και την άμεση ανταπόκριση στα λεγόμενα του προηγούμενου, την ανάπτυξη της φαντασίας και φυσικά την ενδυνάμωση της συνοχής της ομάδας, αφού όλα τα μέλη λειτουργούν ως κρίκοι μίας αλυσίδας και έχουν τον ίδιο σημαντικό ρόλο στη σύνθεση και ολοκλήρωση της ιστορίας.
     Δείτε και ακούστε τη χριστουγεννιάτικη ιστορία που αυτοσχεδίασε ο όμιλος θεάτρου του σχολείου  μας. Η σύνθεση της ιστορίας ήταν αυθόρμητη και έγινε χωρίς δοκιμή. Οι μόνες οδηγίες που δόθηκαν στα μέλη της ομάδας ήταν ότι η ιστορία έπρεπε να εκφράζει το πνεύμα των Χριστουγέννων και να δίνει μήνυμα αγάπης.



Χριστουγεννιάτικη κάρτα Βικτωριανής εποχής.

  Στο τέλος, αποφασίσαμε να δραματοποιήσουμε την ιστορία που αυτοσχεδιάσαμε. Η δραματοποίηση έγινε μέσα σε ελάχιστη ώρα. Δείτε τη δραματοποίηση της ιστορίας μας. Σκηνοθετικές οδηγίες και βιντεοσκόπηση από τη μαθήτρια της Β Λυκείου Σεφερίδη Δήμητρα.





   Χρησιμοποιήθηκαν και τα δύο επίπεδα της σκηνής της αίθουσας Τελετών του Σχολείου μας. Στο κάτω επίπεδο διαδραματίστηκε η σκηνή του δρόμου όπου η Σμαρώ συναντά την Ελπίδα, το κοριτσάκι που είναι μόνο του στο δρόμο τις ημέρες των Γιορτών... Στο πάνω επίπεδο διαδραματίστηκε η σκηνή της οικογενειακής εορταστικής βραδιάς στο ζεστό και χαρούμενο σπίτι της Σμαρώς. Η Σμαρώ φέρνει στο σπίτι της την Ελπίδα και η οικογένειά της ξεπερνά την αρχική αμηχανία και δέχεται με στοργή και αγάπη το μοναχικό κοριτσάκι...Γιατί, αναρωτιέμαι, ποιος δεν επιθυμεί την ελπίδα στο σπίτι του...
Ελπίδα είναι το πραγματικό όνομα της μαθήτριας της Α Γυμνασίου που έπαιξε το ρόλο του κοριτσιού που η Σμαρώ βρίσκει να παγώνει μόνο του στο δρόμο, ενώ τα κορίτσια της χορωδίας τραγουδούν τα κάλαντα και διάφοροι περαστικοί περνούν γύρω του αδιάφοροι.


Εικόνες από τη δραματοποίηση της Χριστουγεννιάτικης μας ιστορίας.
Η Μαρία, η Ασημένια και η Μελίνα τραγουδούν τα κάλαντα στη σκηνή του δρόμου.

 
Η Άντζελα τραβά την κόρη της Άρτεμη μακριά από την Ελπίδα.

Η Ελπίδα μόνη της στο δρόμο κρυώνει, ενώ ακούγονται τα κάλαντα από την ομάδα των τριών κοριτσιών...

Η Αγγελίνα και η Αννέτα έχουν βγει για τα χριστουγεννιάτικα ψώνια τους στην Αγορά. Βλέπουν με δυσφορία το κοριτσάκι..."Έχει γεμίσει η πόλη από ζητιάνους...", λέει η μία, "Μα, γιατί δεν τους μαζεύουν...", αναρωτιέται η άλλη.

Η Αντωνία υποδύεται έναν ακόμα αδιάφορο περαστικό.

Η Σμαρώ έχει καθήσει δίπλα στην Ελπίδα. Βγάζει το μπουφάν και σκεπάζει την παγωμένη Ελπίδα. Η κίνηση της Σμαρώς είναι ένας στιγμαίος αυτοσχεδιασμός, μία άμεση ανταπόκριση στη φράση "κρυώνω" της Ελπίδας.

Σκηνή από το σπίτι της Σμαρώς στο πάνω επίπεδο. Η Μυρτώ βοηθά τη γιαγιά της να καθήσει δίπλα στο χριστουγεννιάτικο δένδρο. Η Χαρά υποδύεται τη γιαγιά. Επίσης, ένας ρόλος που στηρίχθηκε σε αυτοσχεδιασμό της στιγμής. 

Εικόνα από τη σκηνή στο σπίτι της Σμαρώς. Η οικογένεια δέχεται την Ελπίδα στο εορταστικό τραπέζι. Ο πατέρας Χάρης, ύστερα από την αρχική του επιφυλακτικότητα, σκύβει με στοργή πάνω από το κοριτσάκι που η κόρη του μάζεψε από το δρόμο.

Τα κορίτσια λένε τα κάλαντα στην οικογένεια που προσπαθεί να φροντίσει και να διασκεδάσει τη μικρή Ελπίδα.



Η Σμαρώ και η Ελπίδα.

Ο Όμιλος Θεάτρου με αυτές τις τρεις δραστηριότητες εύχεται σε όλους Χαρούμενα Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο το Νέο Έτος. Ο Νέος Χρόνος να φέρει όλα, ή μερικά ή έστω λίγα από αυτά που σας ευχηθήκαμε με το πρώτο βιντεάκι μας.

Χριστουγεννιάτικη κάρτα Βικτωριανής εποχής.

Στις τρεις δραστηριότητες συμμετείχαν τα μέλη του Ομίλου Θεάτρου: 
Ζαντίδου Σμαρώ (Α1 Γυμνασίου), Πεσματζόγλου Άντα (Α2 Γυμνασίου), Πλιάκη Ελπίδα (Α2 Γυμνασίου), Αλεξανδρίδου Δήμητρα (Β1 Γυμνασίου), Βλαχοπούλου Αντωνία (Β1 Γυμνασίου), Γιαϊτζοπούλου Νένα (Β1 Γυμνασίου), Ζεργιώτη Μάρθα (Β1 Γυμνασίου), Ράπτη Άρτεμης (Β1 Γυμνασίου), Σακούλη Ασημένια (Β2 Γυμνασίου), Βενάρδου Μελίνα (Γ1 Γυμνασίου), Τσιριγώτη Χαρά (Γ1 Γυμνασίου), Διαμαντή Αναστασία (Γ1 Γυμνασίου), Πεσματζόγλου Ελένη (Α1 Λυκείου), Μέτα Άντζελα (Α2 Λυκείου), Ντιακάκη Μαρία (Α2 Λυκείου), Πρατσινάκη Μυρτώ (Α2 Λυκείου), Σαμαρά Μαρία (Α2 Λυκείου), Μανακούδας Χάρης (Α2 Λυκείου), Χατζημιμίκου Αλεξάνδρα (Α2 Λυκείου),  Παπαδημητρίου Αγγελίνα (Β2 Λυκείου), Σεφερίδη Δήμητρα (Β2 Λυκείου), Χρυσίδου Αννέτα (Β2 Λυκείου).

Η βιντεοσκόπηση έγινε από τη Σεφερίδη Δήμητρα.

Υπεύθυνες Ομίλου Θεάτρου: Άννα Αγγελοπούλου (φιλόλογος), Αθηνά Σαμαρά (Οικιακής Οικονομίας).

Χριστουγεννιάτικη κάρτα Βικτωριανής εποχής.

Για τις παλιές Χριστουγεννιάτικες κάρτες της Βικτωριανής εποχής (β μισό του 19ου αιώνα), βλ. http://christmas.bravepages.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου